B2C Marketing- en Communicatie expert

Job description

Werken bij een jonge, ambitieuze en snelgroeiende duurzame startup om actief bij te dragen aan het aardgasvrij maken van de gebouwde omgeving in Nederland? Ben jij een slimme en handige MarCom-expert die blij wordt van het schrijven van sterke content en graag (met hulp van handige tools) data gedreven te werk gaat? Dan zoeken wij jou!



Wie ben jij?

  • Je vindt het een uitdaging om met jouw marketing skills de groei van Regionaal Energieloket te versnellen.
  • Je vindt het leuk om goede content te ontwikkelen voor bewoners. Van een ebook of blog post tot een informatief webinar of een serie met handige email tips. 
  • Je wordt blij van werken met strakke KPI’s en legt de lat voor jezelf graag hoog. Je bent gewend te denken in termen van customer journeys, conversies, funnels en NPS scores.
  • Je kunt goed zelfstandig werken en bent een ‘fixer’ die het leuk vindt om zichzelf nieuwe dingen aan te leren (ook als dat een middag Googlen betekent).
  • Je bent beschikbaar vanaf voorjaar 2021 voor 32 tot 40 uur per week.
  • Je bent leergierig en draagt graag bij aan de energietransitie om Nederland van het aardgas af te halen.


Wat ga je doen?

Je wordt onderdeel van ons projectenteam en je gaat nauw samenwerken met Wies, onze B2B MarCom expert. Het wordt jouw missie om bewoners juist te informeren en activeren rondom energiezuinig wonen.


Concreet betekent dit voor jou:

  • Je bent verantwoordelijk voor het contentbeheer- en ontwikkeling op onze digitale energieloketten.
  • Je bent verantwoordelijk voor onze maandelijkse nieuwsbrief en bijbehorende content.
  • Je bent verantwoordelijk voor onze social media en bijbehorende content.
  • Je bent verantwoordelijk voor een toename van unieke bezoekers op onze webpagina. Je bedenkt hiervoor een plan en bent de lead in de uitvoering hiervan.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze Communicatiekit, die we delen met onze partners per actie. Voor elke actie hebben we dan ook weer een andere communicatiekit.
  • Je verbreedt je kennis over energiezuinig wonen, want je deelt regelmatig de actualiteiten rondom de energietransitie en energiezuinig wonen.
  • Samen met Wies ga je aan de slag met de implementatie van onze positionering richting onze diverse partners en stakeholders.
  • Je hebt goed zicht op onze diverse stakeholders met elk eigen communicatiemiddelen en je blijft bezig met het vraagstuk hoe we onze middelen doorlopend kunnen verbeteren.


Wat bieden wij je?

  • Een uitdagende baan bij een jonge, snelgroeiende en ambitieuze startup.
  • Eigen verantwoordelijkheden en de vrijheid om initiatieven zelf op te zetten.
  • Op dit moment werken we voornamelijk vanuit huis i.v.m. covd-19, maar we hebben een mooi kantoor in hartje Amsterdam.
  • Een leuk, hecht en jong team met veel ondernemerschap ervaring.
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring en vaardigheden.
  • Grote focus op persoonlijke ontwikkeling d.m.v. 1-1’s en persoonlijk ontwikkelbudget.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur.
  • Een laptop.
  • Pensioenregeling.
  • Straks weer uitmuntende bonenkoffie en dagelijkse lunch met het hele kantoor. En borrels op vrijdagmiddag plus allerhande teamactiviteiten. Voor nu een maandelijkse thuiswerkvergoeding.

Requirements

Wat wij verwachten van jou?

  • Je bent de Nederlandse taal machtig, we vragen minstens C1 (Advanced) niveau. En je bent nauwkeurig, geen typo ontsnapt aan jouw aandacht.
  • Afgeronde relevante HBO of WO opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante marketing werkervaring.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met Google Analytics.
  • Je bent creatief en hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van content.
  • Je bent daadkrachtig en resultaatgericht. Wij onderscheiden ons als organisatie in deze markt door onze daadkracht. We zoeken dus het type dat graag aan de slag gaat (een echte doener), met een positieve instelling en uitstraling.
  • Je gedijt in een omgeving waar veel autonomie en verantwoordelijkheid wordt gegeven en bent zelf in staat uit te zoomen om het grotere plaatje te bewaken.
  • Pré: je hebt ervaring met emailmarketing, SEO, advertising en marketing automation tools zoals Hubspot, Salesforce & Zapier.
  • Je bent beschikbaar in het voorjaar van 2021 voor 32 tot 40 uur per week.
  • Je bent voor ons succesvol in deze rol als:
    • Je doorlopend relevante content ontwikkeld voor bewoners.
    • Je de conversiecijfers op onze projecten significant weet te verhogen.
    • Je een flinke groei weet te realiseren in het aantal website bezoekers op regionaalenergieloket.nl.
    • Je onze social media follower base op de relevante kanalen weet uit te bouwen.


Wie zijn wij?

In 2015 is Regionaal Energieloket gestart en inmiddels zijn we het grootste onafhankelijke online platform rondom duurzaam wonen. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van zo’n 50 gemeenten in Nederland. Van Amsterdam tot Apeldoorn tot Dordrecht. In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. De afgelopen jaren hebben we zo duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning.


Bedrijfscultuur

Wij besteden veel tijd aan de bedrijfscultuur. Aangezien je een groot deel van je leven doorbrengt met collega's, geloven we dat je dan maar beter kunt zorgen dat het dan ook leuk is. Als team zijn we zeer ambitieus, maar nemen we onszelf niet te serieus. De mening van ieder teamlid doet ertoe. Een sterke feedback cultuur vinden we belangrijk en moedigen we aan. Je hebt de vrijheid om eigen initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te pakken. Het team is inmiddels uitgegroeid naar alweer meer dan 30 mannen en vrouwen en we groeien stevig door.

Sollicitatieproces
  1. Eerste gesprek online over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen.
  2. Tweede gesprek online over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases.
  3. Een online capaciteitentest.
  4. Referentie check bij vorige werkgevers.
  5. Derde gesprek, waar mogelijk fysiek over jouw als persoon.
  6. Aanbod & start van de onboarding!
Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.

Geïnteresseerd?

Denk jij, na het lezen van deze vacature, dat jij voldoet aan het hierboven omschreven profiel? Dan is het nu aan jou. Jij hebt de mogelijkheid om ons te overtuigen van jouw kunnen. Dit doe je door, samen met je CV, een kort maar krachtige motivatiebrief in te sturen wanneer je solliciteert.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket. Neem dan contact op met Naomi Evers, HR & recruitment bij Regionaal Energieloket, via naomi@regionaalenergieloket.nl.


Recruiter?

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature door een recruiter wordt niet op prijs gesteld.