Content marketeer duurzaamheid

Omschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Content Marketeer bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is om zoveel mogelijk Nederlanders te informeren over het verduurzamen van hun woning, VvE of bedrijfspand.

Je wordt verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van ons (digitale) energieloketten voor ~70 gemeenten en ~4,6 miljoen Nederlanders

Herken jij jezelf hierin?

Contentmarketing is jouw passie. Samen met de developer(s) ben je verantwoordelijk voor het opleveren van nieuwe functionaliteiten op het energieloket. Samen met technisch adviseurs zorg je dat de technische inhoud (tekst en beeld) van het energieloket en de kennisbank up-to-date en relevant is. Het interpreteren en analyseren van statistieken uit tools zoals Google Analytics is voor jou geen probleem. Zorgen dat inwoners van een gemeente het energieloket online goed kunnen vinden? Check. Omdat we informatie en advies over het verduurzamen van je huis zo laagdrempelig mogelijk willen maken, zorg je ervoor dat onze materialen makkelijk gelezen en begrepen worden door alle doelgroepen.

Om woningeigenaren en huurders in heel Nederland goed te informeren ontwikkel je nieuwe content. Bijvoorbeeld onze maandelijkse nieuwsbrief, een e-book over kleine energiebesparende maatregelen of een informatief webinar: het is aan jou!

Je staat in direct contact met communicatieadviseurs van gemeenten. Je adviseert de communicatieadviseurs hoe zij hun inwoners het beste kunnen bereiken, je deelt best practices van andere gemeenten en je geeft ze de juiste inzichten aan de hand van data uit de dashboards die we hebben.


Enkele concrete zaken waar je mee aan de slag gaat in 2022

  1. Je wordt product owner voor onze energieloketten en de kennisbank. Samen met de developer(s) werk je aan nieuwe functionaliteiten op het energieloket. Je overlegt hierover met onze eindgebruikers (inwoners van Nederland), onze opdrachtgevers (gemeenten) en je collega's. Je zorgt dat de inhoud (tekst en beeld) van website up-to-date en relevant is.
  2. Nieuwe webdesigns verder doorontwikkelen. Je denkt (samen met UX designers) na over de klantreis op de website en verbetert de gebruikerservaringen. Dit test je ook bij de eindgebruiker.
  3. Implementatie nieuwe huisstijl op het loket. Eind 2021 hebben we een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze is echter nog op conceptueel niveau en dient nog uitgewerkt, verfijnd en geïmplementeerd te worden. Je zorgt dat de nieuwe huisstijl overal op de website en in de bijbehorende communicatiemiddelen (zoals e-books) consistent doorgevoerd is

Qua persoonlijkheid heb je een prettige balans tussen resultaatgerichtheid en mensgerichtheid. Je maakt makkelijk, prettig en warm contact met anderen.

Naast de inhoud van de rol geloof je in onze missie: met nieuw ondernemerschap bouwen aan een leefbare planeet voor iedereen. Duurzaamheid is oprecht belangrijk voor je. Kennis over de energietransitie is natuurlijk een dikke pré maar niet cruciaal. En last but zeker not least: je herkent jezelf volledig in onze kernwaarden: open & eerlijk, gewoon fiksen, positieve energie, leren & reflecteren, samen sterk.

In deze rol vind je een mooie combinatie van strategie en uitvoering. Je weet de grote lijnen uit te zetten, maar de meeste impact zit in het uitvoeren van je visie. Je bent niet bang om je mouwen op de stropen en dingen te fiksen. Ook als er weinig budget is, want we zijn geen corporate dus je moet soms creatieve oplossingen bedenken. In onze organisatie gebeurt ontzettend veel, ontwikkelingen volgen elkaar snel op en er zit vaak behoorlijk wat druk op de ketel. De dynamiek slaat soms door in een tikkeltje chaos maar gelukkig helpen we elkaar goed waar nodig (een van onze kernwaarden is 'samen sterk').

De mensen waar je mee samenwerkt zijn in deze rol zeer divers. Naast de developer(s) en technisch adviseurs werk je op dagelijkse basis samen met Esmé. Esmé is nu volledig verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie vanuit Regionaal Energieloket naar bewoners. Gezien de groei die we hebben doorgemaakt is dit te veel voor één persoon. Samen zijn jullie elkaars sparringpartner en springen jullie voor elkaar in bij ziekte of vakantie. De exacte verdeling van van alle (content)marketing en communicatie werkzaamheden tussen Esmé en jou wordt tijdens de sollicitatieprocedure besproken.


Waarom solliciteren?

  1. Qua contentmarketing staat er al best wat, maar nog veel meer dingen staan (nog) niet/onvoldoende. Als jij energie krijgt van het informeren, enthousiasmeren en activeren over het verduurzamen van hun woning dan is dit je kans;
  2. Optimale combinatie van werken aan een duurzame missie op grote schaal met toch de snelheid en wendbaarheid van een compacte organisatie (scale-up);
  3. In je eerste jaar zijn er gelijk een aantal grote en interessante dossiers waar je je tanden in kunt zetten. En we hebben een sterke focus op persoonlijke groei. 


Diversiteit

We staan voor eerlijkheid en transparantie. Daarom willen we een werkomgeving creëren waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Je moet je 'volledige zelf' mee kunnen nemen naar het werk, dat vinden wij belangrijk. Naast deze ideologische reden is er ook nog een rationele reden om te streven naar een divers team: dagelijks zijn wij bezig met het verduurzamen van woningen of soms hele wijken, altijd in samenwerking met gemeenten in Nederland. In deze wijken wonen niet alleen maar 'hoogopgeleide witte mannen', om maar een stereotype te benoemen. We vinden het belangrijk dat ons team net zo divers is als onze doelgroep. Eerlijk is eerlijk: op dit moment is dat onvoldoende het geval. We zijn als organisatie daarom op zoek naar mensen die goed kunnen communiceren met én tussen verschillende achtergronden, culturen, leeftijden, geaardheid en levensovertuigingen.

Vereisten

We hebben geen functie-eisen: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.


Wat bieden wij je?

  • Werken waar en wanneer je wil: we bieden een prettig kantoor aan de Beethovenstraat 184A, 3 minuten lopen van station Amsterdam-Zuid. Echter, we monitoren niet waar of wanneer je werkt. Het kantoor heeft zit/sta bureau's, een aparte meditatie c.q. kolfkamer en een vleugel waar tijdens de lunch regelmatig op gespeeld wordt;
  • Salarisrange € 3.000-€3.750 bruto o.b.v. 40 uur + 8% vakantiegeld. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;
  • Persoonlijk (ontwikkel)budget van 750 euro per jaar vrij te besteden via onze eigen Rel-app. Je kunt het budget vrij besteden aan health & vitaliteit (fitnessabonnement, coaching, psychische ondersteuning e.d.), Lifestyle (compensatie CO2 uitstoot via Regreener, schoonmaak via Helpling, Blendle e.d.), Mobiliteit anders dan woon-werkverkeer (Swapfiets, Felyx, Figo, Sharenow e.d.), Learning & development (opleidingen bij Springest, taalcursussen bij Babbel en onbeperkt (audio)boeken via Nextory of Blinkist e.d.), Hardware voor thuiswerken (Coolblue, Grover, Workwize, Apple, e.d.) en uiteraard Fun dingen (Bol.com, Spotify, e.d.). Als je meer wil besteden leg je dat zelf bij en ook je pensioen is inzichtelijk in de app.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur;
  • Een laptop (MacBook) regelen wij, telefoon neemt iedereen zelf mee;
  • Pensioenregeling: 3% leggen wij in, 3% leg jij in. Je kan zelf nog extra inleggen dit stel je zelf eenvoudig in bij Brand New Day. Uiteraard worden de pensioenen duurzaam belegd;
  • Dagelijkse vegetarische lunch op kantoor met ook veel vegan opties;
  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV indien je buiten Amsterdam woont (collega's uit Amsterdam komen gewoon met de fiets en ons kantoor ligt zeer centraal);
  • Startdatum n.t.b. (z.s.m.)


Sollicitatieproces

  1. Korte telefonische kennismaking.

  2. Eerste gesprek over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen met twee mensen uit ons team

  3. Optioneel: een online assessment

  4. Tweede gesprek over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases met twee mensen uit ons ons team

  5. Referentie check bij (vorige) werkgevers.

  6. Derde gesprek over jou als persoon, cultuur, waarden etc. met twee mensen uit ons team

  7. Aanbod & start van de onboarding!

De doorlooptijd passen we aan op jouw situatie maar we houden van snelheid. Feedback op een gesprek ontvang je dezelfde of uiterlijk de volgende dag en we plannen gesprekken zo snel al de agenda's toelaten. Ga uit van een doorlooptijd van 2-3 weken voor het totale proces. Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Geen enkel probleem, neem dan contact op met Julie Brakenhoff, Recruiter bij Regionaal Energieloket, via julie.brakenhoff@regionaalenergieloket.nl.



Wil je meer weten over ons? Dit is wat we doen en wie we zijn

In 2015 zijn we Regionaal Energieloket en GreenHome gestart met het idee dat de verduurzaming van Nederland niet snel genoeg gaat. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van ruim 65 gemeenten in Nederland (~4,6 miljoen inwoners). In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we, in opdracht van gemeenten, woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. Om de woningen daadwerkelijk te verduurzamen werken we samen met een landelijk netwerk van ruim 350 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie-oplossingen en warmtepompen. De afgelopen jaren hebben we duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning. Onder het label GreenHome bouwen wij voor andere partners aan oplossingen die hen helpen hun achterban te mobiliseren. Zo bouwen we met partners WoonConnect en Milieu Centraal aan een landelijk platform voor de Rijksoverheid, maar ook Vereniging Eigen Huis en Intergamma nemen digitale tools van ons af.