Financieel administratieve topper

Job description

Werken bij een jonge, ambitieuze en snelgroeiende duurzame startup om actief bij te dragen aan het aardgasvrij maken van de gebouwde omgeving in Nederland? Ben jij een enthousiaste multitasker met financieel administratieve vaardigheden? Dan zoeken wij jou!


Wie ben jij?

  • Je bent een echte teamplayer.
  • Je houdt makkelijk overzicht en beschikt over veel organisatietalent.
  • Je werkt graag nauwkeurig, gestructureerd en hebt oog voor detail.
  • Je hebt een afgeronde MBO4 of HBO opleiding in een richting van de financiële dienstverlening, administratie, support dienstverlening, oid.
  • Je vindt duurzaamheid erg belangrijk en draagt daarom graag bij aan onze missie om Nederland van het aardgas af te halen.


Wat ga je doen?

Een sterk team kan niet zonder een goede backoffice. Zeker in een groeiend team ontstaat er op verschillende plekken groeipijn. Daarom zoeken wij (financieel) administratieve versterking in de vorm van een enthousiaste en nauwkeurige duizendpoot. Je gaat nauw samenwerken met Joppe en Naomi op het gebied van de financiële administratie. Samen met Naomi zijn jullie verantwoordelijk voor een super strakke en accurate boekhouding. Je neemt een PA-rol op je door te zorgen voor het agenda- en mailbox beheer van een aantal collega's uit ons team. Tot slot vervul je de rol van office manager en faciliteer je ons team van 30 mensen in het uitbouwen van het bedrijf en het team. Hierdoor zorg je er dus voor dat de randvoorwaarden voor het team kloppen, zoals (post-covid-19) werken op kantoor en teamactiviteiten. Je vindt het leuk om met een grote verscheidenheid aan activiteiten het team te ondersteunen. 


Concreet betekent dit voor jou:

  • Je bent verantwoordelijk voor een overzichtelijke, up to date boekhouding in ons systeem. 
  • Ook verzorg je voor bepaalde grotere projecten de gehele financiële administratie.
  • Je denkt mee over hoe bepaalde administratieve processen nog beter kunnen.
  • Je beheert onze administratie mailbox en bent hierdoor het eerste aanspreekpunt voor financiële en administratieve vragen voor onze partners (zoals gemeenten, organisaties en inwoners) en collega's.
  • Je bent verantwoordelijk voor agenda- en mailbox beheer van een aantal collega's uit het team.
  • Je bent onze office manager en zorgt voor een groen, fris en fijn kantoor. Je ben het aanspreekpunt als het gaat om vragen over kantoorzaken en office supplies (voor als we weer op kantoor mogen werken...). Je zorgt ervoor dat iedereen dan zijn en haar werk goed kan doen.
  • Je verzorgt, samen met Naomi, de organisatie voor diverse teamzaken, zoals kerstpakketten, locaties voor strategiedagen en strategieweekend en allerhande verzoeken.
  • Je verbreedt ondertussen je kennis over de Nederlandse energietransitie.
  • De exacte verdeling zal per week verschillen, maar in grote lijnen ziet je weekindeling er als volgt uit:
    • 45 % Financiële administratie en boekhouding
    • 40% Mail- en agendabeheer 
    • 15% Kantoor en teamactiviteiten


Wat bieden wij je?

  • Een uitdagende baan bij een jonge, snelgroeiende en ambitieuze startup.
  • Eigen verantwoordelijkheden en de vrijheid om initiatieven zelf op te zetten.
  • Op dit moment werken we voornamelijk vanuit huis i.v.m. covid-19, maar we hebben een mooi kantoor in hartje Amsterdam.
  • Een leuk, hecht en jong team met veel ondernemerschap ervaring.
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van werkervaring en vaardigheden.
  • Focus op persoonlijke ontwikkeling d.m.v. 1-1's en persoonlijk ontwikkelbudget.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur.
  • Een laptop.
  • Pensioenregeling.
  • Straks weer uitmuntende bonenkoffie en dagelijkse lunch met het hele kantoor. Borrels op vrijdagmiddag, die nog wel eens kunnen uitlopen en teamactiviteiten na werk, zoals bootje varen aan het einde van de middag en apenkooien. Voor nu een maandelijkse thuiswerkvergoeding.

Requirements

Wat wij verwachten van jou?

  • Vereiste: Afgeronde MBO4 of HBO opleiding, met voorkeur in een richting van de financiële dienstverlening, secretariële dienstverlening, administratie, support dienstverlening, oid. 
  • Vereiste: Je bent de Nederlandse taal machtig. We vragen minstens C1 (Advanced) niveau.
  • Vereiste: Vanzelfsprekend vind jij duurzaamheid een belangrijk onderwerp.
  • Vereiste: je bent op zoek naar een baan waar je op de lange termijn in kunt groeien, geen tussentijdse (bij)baan.
  • Pré1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan op een administratieve afdeling, of als office manager/PA, etc.
  • Préervaring met Exact Online en Google systemen zoals Gmail, GoogleSheets en GoogleDoc.
  • Pré: ervaring in de Energietransitie / duurzame energie branche.
  • Je bent het type dat graag aan de slag gaat (een echte doener), met een positieve instelling en uitstraling, waardoor je niet snel in paniek raakt bij een overvolle mailbox.
  • Je werkt graag nauwkeurig, gestructureerd en hebt oog voor detail. Je schept makkelijk orde en behoudt deze ook.
  • Je beschikt over organisatietalent en bent handig met het managen van diverse mailboxen en agenda's.
  • Je bent een echte teamplayer en werkt graag mee aan het ontzorgen van ons team.
  • Je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur in de week.


Wie zijn wij?

In 2015 is Regionaal Energieloket gestart en inmiddels zijn we het grootste onafhankelijke online platform rondom duurzaam wonen. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van zo’n 60 gemeenten in Nederland. Van Amsterdam tot Apeldoorn tot Dordrecht. In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. De afgelopen jaren hebben we zo duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning.


Bedrijfscultuur

We besteden veel tijd aan de bedrijfscultuur. Aangezien je een groot deel van je leven doorbrengt met collega's, geloven we dat je dan maar beter kunt zorgen dat het dan ook leuk is. Als team zijn we zeer ambitieus, maar nemen we onszelf niet te serieus. De mening van ieder teamlid doet ertoe. Een sterke feedback cultuur vinden we belangrijk en moedigen we aan. Je hebt de vrijheid om eigen initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te pakken. Het team is inmiddels uitgegroeid naar meer dan 30 mannen en vrouwen en we groeien stevig door.


Geïnteresseerd?

Denk jij, na het lezen van deze vacature, dat jij voldoet aan het hierboven omschreven profiel? Dan is het nu aan jou. Jij hebt de mogelijkheid om ons te overtuigen van jouw kunnen. Dit doe je door, samen met je CV, een kort maar krachtige motivatiebrief in te sturen wanneer je solliciteert.


Sollicitatieproces
  1. Eerste gesprek online over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen.
  2. Tweede gesprek online over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases.
  3. Een online persoonlijkheidstest.
  4. Referentie check bij vorige werkgevers.
  5. Derde gesprek, waar mogelijk fysiek over jou als persoon.
  6. Aanbod & start van de onboarding!
Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket. Neem dan contact op met Naomi Evers (HR & Recruitment), via naomi@regionaalenergieloket.nl.


Recruiter?

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature door een recruiter wordt niet op prijs gesteld.