Medewerker (32-40u) of Werkstudent (16-24u) Klantenservice & Advies Duurzaam Wonen

Job description

Werken bij een jong, ambitieus en snelgroeiend duurzaam bedrijf? En ga je graag aan de slag om alle vragen omtrent het verduurzamen van een woning met een glimlach te beantwoorden? Dan zoeken wij jou!


Wie ben jij?

  • Je bent communicatief vaardig, geduldig en met jouw inzet worden onze klanten en partners super blij.
  • Je bent leergierig en wil graag meer leren over het verduurzamen van gebouwen.
  • Je bent klantgericht en je laat geen vraag onbeantwoord.
  • Voor in dienst: Je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur per week
  • Als werkstudent: Je bent snel beschikbaar van 12 tot 40 uur per week (op werkdagen tussen 08.30-17.30u)
  • Je hebt affiniteit met duurzaamheid en draagt graag bij aan de energietransitie.


Wat ga je doen als Werkstudent Klantenservice (16 tot 24 uur)?

Je wordt onderdeel van het Klantenservice team en je gaat daarmee nauw samenwerken met collega’s Angela, Stascha, Maaike, Donna en Stijn. Het is jouw taak om onze klanten te helpen bij vragen zoals ‘Ik wil mijn cadeaubon verzilveren, hoe doe ik dat?’ en ‘Welke kleine energiebesparende maatregelen kan ik toepassen in mijn woning’. Wij werken niet met een belscript, maar geloven in een persoonlijke benadering.


Als energieloket spelen we een cruciale rol in het beantwoorden van (onder andere) deze vragen. Wij denken met de klanten mee en helpen hen verder in het proces. Daarnaast help je het team bij het vinden van eventuele bottlenecks in de processen en zorgt voor een brugfunctie tussen de klant en het team. Hier leren we namelijk weer van en dat vinden we belangrijk. Andersom, zorg je ook ervoor dat jij op de hoogte bent van wat er speelt bij de teams.


Concreet betekent dit voor jou als werkstudent:

  • De focus voor jou ligt op het beantwoorden van binnenkomende vragen via de telefoon en e-mail.
  • Je signaleert welke zaken er specifiek spelen bij onze klanten.
  • In grote lijnen ziet je dagindeling er als volgt uit:
    • 80% van de tijd ben je bezig met het helpen van bewoners uit verschillende gemeenten de mail en telefoon en chat. Plus 15% noteer- en uitzoekwerk met terugkoppeling.
    • 5% gaat naar intern afstemmen en overleggen.
  • Je bent voor ons succesvol als jouw hulp gemiddeld een 8,5 scoort op klanttevredenheid.


Wat ga je doen als Medewerker Klantenservice (32 tot 40 uur)?

Je wordt vast onderdeel van ons Klantenservice team en gaat je richten op het beantwoorden van allerhande vragen van woningeigenaren. Het verduurzamen van je huis is een ingewikkelde klus. Woningeigenaren weten ons inmiddels goed te vinden en hen voorzien van goede, onafhankelijke en helpende informatie is een essentieel onderdeel van ons bedrijf. Je werkt direct samen met Angela, Stascha, Maaike, Donna en Stijn, maar zal met alle onderdelen van het bedrijf te maken krijgen. Je bent immers de voelsprieten van de organisatie. Werkt de website niet, of staat een project niet goed ingeregeld? Via de klantenservice komt dergelijke informatie vaak het bedrijf binnen. Je bent naast klantgericht dus ook een probleemoplosser. Je werk bestaat niet alleen uit vragen beantwoorden, maar ook nadenken of je die vragen kan voorkomen. 


In het team komen veel vragen binnen zoals:

  • "Ik wil wel zonnepanelen, maar weet niet zo goed wat de beste route is?"
  • "Zijn er subsidies voor isolatie?"
  • "Ik wil mijn huis aardgasvrij maken, hoe doe ik dat?"
  • "Hoe moet ik me inschrijven voor één van jullie acties in mijn buurt?"

Je merkt het, soms korte en simpel te beantwoorden vragen, maar ook wel meer technische vragen. Gelukkig heb je een team van technisch adviseurs om op terug te vallen als je het antwoord niet direct weet. Als energieloket spelen we een cruciale rol in het beantwoorden van (onder andere) deze vragen op een onafhankelijke en neutrale wijze. Als we mensen niet helpen met dit soort vragen komt de energietransitie niet op gang. Wij denken met de klanten mee over een goed en slim plan van aanpak, om hen vervolgens te helpen met de uitvoering. Kennis over de energietransitie en duurzame maatregelen is daarom een pré, maar met een goede dosis motivatie leiden we je ook graag intern op om goed antwoord te kunnen geven op dit soort vragen. 


Daarnaast bieden wij met onze collectieve acties in onze partnergemeenten de mogelijkheid om eenvoudig gezamenlijk zonnepanelen en isolatie aan te schaffen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Met onze wijkgerichte aanpak helpen we gemeenten een juiste prioritering te maken welke wijken er verduurzaamd moeten gaan worden, hoe dit het beste gedaan kan worden en wanneer. We organiseren informatieavonden om inwoners en woningeigenaren te informeren over het aardgasvrij maken van de woning. Rondom deze activiteiten (en nog vele andere onderwerpen) kunnen ook vragen binnenkomen. Het is daarom belangrijk dat je altijd op de hoogte bent van wat er zowel buiten als binnen ons bedrijf speelt. Kortom, het is echt wel een functie om je tanden in vast te bijten want de kans dat je binnen een paar maanden uitgeleerd bent is nihil. 


Concreet betekent dit voor jou als vaste medewerker:

  • De focus voor jou ligt op het beantwoorden van binnenkomende vragen via de telefoon, mail en chat. Dit kunnen woningeigenaren zijn, maar ook installatiebedrijven en onze partnergemeenten. Wij werken nooit met belscripts, want we geloven in een persoonlijke benadering.
  • Interne communicatie: intern zorg je ervoor dat alle teams goed op de hoogte zijn van de binnenkomende vragen en signaleer je welke zaken of problemen er specifiek spelen bij onze klanten. Hier leren we namelijk weer van en dat vinden we belangrijk. Andersom, zorg je ook ervoor dat jij op de hoogte bent van wat er speelt bij de andere teams.
  • Je gaat naast je dagelijkse werkzaamheden, ook doorlopend nadenken over hoe we ons Klantenserviceteam naar een hoger niveau kunnen tillen. Dit betekent continue evalueren wat we doen, indien nodig bijsturen en uitvoeren.
  • In grote lijnen ziet je weekindeling er als volgt uit:
    • 70% van je tijd ben je bezig met het helpen van woningeigenaren en onze partners via de mail, telefoon en chat. 
    • 10% van je tijd hou je jezelf op de hoogte van wat er binnen en buiten de organisatie gebeurt. De verduurzamingsmarkt is volop in beweging. Dat betekent veel lezen en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in de Nederlandse energietransitie, denk aan subsidiemogelijkheden en nieuwe duurzame technieken.
    • 10% van je tijd ben je actief aan het nadenken over hoe we onze operatie kunnen verbeteren. 
    • 10% gaat naar intern afstemmen en overleggen.
  • Je bent voor ons succesvol als jouw advies gemiddeld een 8,5 scoort op klanttevredenheid. In onze ervaring is daar kennis, klantvriendelijkheid en een positieve mindset voor nodig. 


Wat bieden wij je?

  • Een uitdagende baan bij een jong, snelgroeiend en ambitieus bedrijf met een duurzame missie.
  • Op dit moment werken we voornamelijk vanuit huis, maar per 1 oktober verhuizen we naar ons nieuwe kantoor bij station Amsterdam Zuid.
  • Een leuk, hecht en jong team met veel ondernemerschap ervaring.
  • Vergroten van jouw kennis over de energietransitie en verduurzamen van de gebouwde omgeving.
  • Straks weer uitmuntende bonenkoffie en dagelijkse vegetarische lunch met het hele kantoor. En borrels op vrijdagmiddag, plus allerhande teamactiviteiten. Voor nu een maandelijkse thuiswerkvergoeding.
  • Als Medewerker Klantenservice: 
    • Een marktconform salaris, €2.250 - €2.750, afhankelijk van ervaring en vaardigheden.
    • Focus op persoonlijke ontwikkeling d.m.v. 1-1's en jaarlijks persoonlijk opleidingsbudget.
    • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur.
    • Pensioenregeling.
    • Een laptop.
  • Als Werkstudent Klantenservice: 
    • Een nulurencontract met een uurloon van 13,50 euro bruto per uur, incl. 8% vakantiegeld.
    • Lunch op kantoor

Requirements

Wat verwachten we van je?

  • Vereiste: Je bent de Nederlandse taal machtig. We vragen minstens C1 (Advanced) niveau.
  • Je bent leergierig en geïnteresseerd in duurzaamheid, energietransitie en duurzame maatregelen.
  • Je bent uiteraard klantgericht.
  • Je bent het type dat graag aan de slag gaat, handen uit de mouwen steekt, in combinatie met een positieve instelling en uitstraling.
  • Je kijkt verder dan alleen vragen beantwoorden, want je denkt graag mee met een woningeigenaar en met onze teams intern.
  • Je bent representatief.
  • Je gedijt in een omgeving waar veel autonomie en verantwoordelijkheid wordt gegeven en je bent zelf in staat uit te zoomen om het grotere plaatje te bewaken.
  • Als Medewerker Klantenservice:
    • Vereiste: Je beschikt bij voorkeur over een afgeronde HBO-opleiding.
    • Vereiste: Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als klantenservice medewerker in een kantooromgeving, binnen de duurzame energie-branche is een dikke pre.
    • Vereiste: je bent op zoek naar een baan waar je op de lange termijn in kunt groeien, geen tussentijdse (bij)baan.
    • Je bent op korte termijn beschikbaar voor 32, 36 of 40 uur.
  • Als Werkstudent Klantenservice:
    • Je bent op korte termijn beschikbaar voor van 12-40 uur per week (op werkdagen van 08.30-17.30u)
    • Je bent 2e, 3e of 4e jaars HBO of WO student.


Wie zijn wij?

In 2015 zijn we Regionaal Energieloket en GreenHome gestart met het idee dat de verduurzaming van Nederland niet snel genoeg gaat. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van zo’n 60 gemeenten in Nederland (~4 miljoen inwoners). In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we, in opdracht van gemeenten, woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. Om de woningen daadwerkelijk te verduurzamen werken we samen met een landelijk netwerk van ruim 350 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie-oplossingen en warmtepompen. De afgelopen jaren hebben we duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning. Onder het label GreenHome bouwen wij voor andere partners aan oplossingen die hen helpen hun achterban te mobiliseren. Zo bouwen we met partners WoonConnect en Milieu Centraal aan een landelijk platform voor de Rijksoverheid, maar ook Vereniging Eigen Huis en Intergamma nemen digitale tools van ons af.


Bedrijfscultuur

We zijn een open organisatie en streven naar een diverse organisatie qua o.a. leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur en culturele achtergrond. We nodigen iedereen (die enthousiast is over deze vacature en ons bedrijf) van harte uit om te reageren. Als team zijn we zeer ambitieus, maar nemen we onszelf niet te serieus. Aangezien je een groot deel van je leven doorbrengt met collega's, geloven we dat je dan maar beter kunt zorgen dat het dan ook leuk is. Daarom besteden we veel tijd aan de bedrijfscultuur. De mening van ieder teamlid doet ertoe. Een sterke feedback cultuur vinden we belangrijk en moedigen we aan. Je hebt de vrijheid om eigen initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te pakken. Het team is inmiddels uitgegroeid naar meer dan 40 mannen en vrouwen en we groeien stevig door.

Sollicitatieproces voor de vaste medewerker klantenservice 

  1. Korte telefonische kennismaking
  2. Eerste gesprek online over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen.
  3. Tweede gesprek online over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases.
  4. Een online persoonlijkheidstest.
  5. Referentie check bij vorige werkgevers.
  6. Derde gesprek, waar mogelijk fysiek over jou als persoon.
  7. Aanbod & start van de onboarding!
Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.


Geïnteresseerd?

Denk jij, na het lezen van deze vacature, dat jij voldoet aan het hierboven omschreven profiel? Dan is het nu aan jou. Jij hebt de mogelijkheid om ons te overtuigen van jouw kunnen en jouw affiniteit met onze bedrijfsmissie. Dit doe je door, samen met je CV, een kort maar krachtige motivatiebrief in te sturen wanneer je solliciteert.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket en GreenHome. Neem dan contact op met Julie Brakenhoff (Recruiter), via Julie.brakenhoff@regionaalenergieloket.nl.


Recruiter?

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature door een recruiter wordt niet op prijs gesteld.