Projectmanager Energietransitie

Omschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Projectmanager bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is voor ~10 gemeenten verantwoordelijk te zijn voor alle projecten waarmee we woningeigenaren en huurders helpen met het verduurzamen van hun huis.


Herken jij jezelf hierin?
Regionaal Energieloket helpt gemeenten met het uitvoeren van hun duurzaamheidsbeleid. Met projecten zoals collectieve inkoopacties voor isolatie, dubbel glas, zonnepanelen of (hybride) warmtepompen helpen we woningeigenaren op grote schaal bij het verduurzamen van hun huis. Je maakt dus echt - heel meetbaar - impact. Maar we doen ook projecten voor mensen met een kleine beurs of VvE's. Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor alle projecten die spelen in binnen een gemeente. Je hebt gemiddeld 8-10 gemeenten onder je hoede voor wie je het eerste aanspreekpunt bent, alle projecten voor inplant en zorgt dat alles soepel loopt. Je kunt supergoed overzicht houden over veel grote en kleine projecten, plannen en communiceren met veel verschillende persoonlijkheden en karakters. Je bewaart een goede balans tussen vriendelijk meebuigen met een gemeente en stevig in je schoenen staan.


Concreet betekent dit dat je van A-Z verantwoordelijk bent voor projecten (communicatie, stakeholdersmanagement, planning, webinars geven, budget, etc). In detail:

  • Projectplanning: je zorgt ervoor dat onze projecten van A tot Z netjes en volgens planning verlopen. Je bent met verschillende projecten tegelijk bezig en het is belangrijk dat je het overzicht behoudt.
  • Stakeholder management: je bent het eerste aanspreekpunt binnen de projecten voor vragen vanuit gemeenten, installateurs & overige stakeholders. Je onderhoudt wekelijks contact met de gemeenten.
  • Activatie: je informeert en verleidt woningeigenaren aan de slag te gaan. Je verzorgt presentaties op bewonersavonden in verschillende gemeenten over duurzaamheid en duurzame maatregelen. 
  • Interne communicatie: intern zorg je ervoor dat de klantenservice goed op de hoogte is van alle projecten en werk je samen met onze marketeer om onze projecten te promoten onder inwoners.


Innovatie

Je maakt als projectmanager de vertaalslag van het beleid van de gemeente naar de concrete uitvoering. Dat is leuk, want de markt van het verduurzamen van woningen en wijken is ontzettend in ontwikkeling. Als projectmanager identificeer je vanuit je rol als eerste aanspreekpunt wat er goed gaat en wat beter kan. Deze inzichten bespreek je met collega's en samen ben je doorlopend bezig met innovatie: het verbeteren van onze projecten, processen of je bedenkt zelfs hele nieuwe proposities.


Diversiteit

Elkaar eerlijk en transparant behandelen is een van onze kernwaarden. Daarom willen we een werkomgeving creëren waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Je moet je 'volledige zelf' mee kunnen nemen naar het werk, dat vinden wij belangrijk. Naast deze ideologische reden is er ook nog een rationele reden om te streven naar een divers team: dagelijks zijn wij bezig met het verduurzamen van woningen of soms hele wijken, altijd in samenwerking met gemeenten in Nederland. In deze wijken wonen niet alleen maar 'hoogopgeleide blanke mannen', om maar een stereotype te benoemen. We vinden het belangrijk dat ons team net zo divers is als onze doelgroep. Eerlijk is eerlijk: op dit moment is dat onvoldoende het geval. We zijn als organisatie daarom op zoek naar mensen die goed kunnen communiceren met én tussen verschillende achtergronden, culturen, leeftijden, geaardheid en levensovertuigingen.


Doorgroeimogelijkheden

We zijn in 2021 flink gegroeid waardoor er steeds meer mogelijkheden komen om extra verantwoordelijkheden te krijgen of mee te helpen met het verder uitbouwen van de organisatie. De organisatie is volop in ontwikkeling met allerhande (door)groeimogelijkheden als gevolg.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is. Never try, never know:).


Wat bieden wij je?

  • Werken waar en wanneer je wil: we bieden een prettig kantoor aan de Beethovenstraat 184A, 3 minuten lopen van station Amsterdam-Zuid. Echter, we monitoren niet waar of wanneer je werkt. Het kantoor heeft zit/sta bureau's, een aparte meditatie c.q. kolfkamer en een vleugel waar tijdens de lunch regelmatig op gespeeld wordt;
  • Salarisrange € 2.750-€3.750 bruto o.b.v. 40 uur + 8% vakantiegeld. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;
  • Persoonlijk (ontwikkel)budget van 750 euro per jaar vrij te besteden via onze eigen Rel-app. Je kunt het budget vrij besteden aan health & vitaliteit (fitnessabonnement, coaching, psychische ondersteuning e.d.), Lifestyle (compensatie CO2 uitstoot via Regreener, schoonmaak via Helpling, Blendle e.d.), Mobiliteit anders dan woon-werkverkeer (Swapfiets, Felyx, Figo, Sharenow e.d.), Learning & development (opleidingen bij Springest, taalcursussen bij Babbel en onbeperkt (audio)boeken via Nextory of Blinkist e.d.), Hardware voor thuiswerken (Coolblue, Grover, Workwize, Apple, e.d.) en uiteraard Fun dingen (Bol.com, Spotify, e.d.). Als je meer wil besteden leg je dat zelf bij en ook je pensioen is inzichtelijk in de app.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur;
  • Een laptop (MacBook) regelen wij, telefoon neemt iedereen zelf mee;
  • Pensioenregeling: 3% leggen wij in, 3% leg jij in. Je kan zelf nog extra inleggen dit stel je zelf eenvoudig in bij Brand New Day. Uiteraard worden de pensioenen duurzaam belegd;
  • Dagelijkse vegetarische lunch op kantoor met ook veel vegan opties;
  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV indien je buiten Amsterdam woont (collega's uit Amsterdam komen gewoon met de fiets en ons kantoor ligt zeer centraal);
  • Startdatum n.t.b. (z.s.m.) voor 32, 36 of 40 uur per week


Sollicitatieproces

  1. Korte telefonische kennismaking.

  2. Eerste gesprek over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen met twee mensen uit ons team

  3. Optioneel: een online assessment

  4. Tweede gesprek over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases met twee mensen uit ons ons team

  5. Referentie check bij (vorige) werkgevers.

  6. Derde gesprek over jou als persoon, cultuur, waarden etc. met twee mensen uit ons team

  7. Aanbod & start van de onboarding!

De doorlooptijd passen we aan op jouw situatie maar we houden van snelheid. Feedback op een gesprek ontvang je dezelfde of uiterlijk de volgende dag en we plannen gesprekken zo snel al de agenda's toelaten. Ga uit van een doorlooptijd van 2-3 weken voor het totale proces. Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Geen enkel probleem, neem dan contact op met Julie Brakenhoff, Recruiter bij Regionaal Energieloket, via julie.brakenhoff@regionaalenergieloket.nl.



Wil je meer weten over ons? Dit is wat we doen en wie we zijn

In 2015 zijn we Regionaal Energieloket en GreenHome gestart met het idee dat de verduurzaming van Nederland niet snel genoeg gaat. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van ruim 65 gemeenten in Nederland (~4,6 miljoen inwoners). In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we, in opdracht van gemeenten, woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. Om de woningen daadwerkelijk te verduurzamen werken we samen met een landelijk netwerk van ruim 350 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie-oplossingen en warmtepompen. De afgelopen jaren hebben we duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning. Onder het label GreenHome bouwen wij voor andere partners aan oplossingen die hen helpen hun achterban te mobiliseren. Zo bouwen we met partners WoonConnect en Milieu Centraal aan een landelijk platform voor de Rijksoverheid, maar ook Vereniging Eigen Huis en Intergamma nemen digitale tools van ons af.