Projectmanager Energietransitie

Job description

Werken bij een jonge, ambitieuze en snelgroeiende duurzame startup om actief bij te dragen aan het aardgasvrij maken van de gebouwde omgeving in Nederland? Ben jij die echte regelaar, die alle betrokken partijen makkelijk en met enthousiasme in beweging zet? Dan zoeken wij jou!


Wie ben jij?

  • Je bent communicatief vaardig en met jouw enthousiasme krijg jij mensen in beweging
  • Je beschikt over organisatietalent, je bent gewoon een echte regelaar.
  • Je laat je niet uit het veld slaan wanneer dingen eens wat moeilijker gaan.
  • Je hebt al minstens 1-2 jaar aantoonbare werkervaring als PMO of projectmanager en je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur per week. 
  • Je vindt duurzaamheid erg belangrijk en draagt daarom graag bij aan onze missie om Nederland van het aardgas af te halen.


Wat ga je doen?

Je wordt onderdeel van het projectenteam en je gaat nauw samenwerken met Andre, Jara, Emily, Fleur, Fardeau, Ruben en Siebe. Het is jouw taak om, samen met het team, al onze gemeenten te helpen met het bereiken van hun duurzaamheidsdoelstellingen. Wij denken met de gemeenten mee over een goed en slim plan van aanpak om gebouwde omgeving te verduurzamen, om hen vervolgens te helpen met de uitvoering. Met onze collectieve acties bieden we inwoners de mogelijkheid om eenvoudig gezamenlijk zonnepanelen en isolatie aan te schaffen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Met onze wijkgerichte aanpak helpen we gemeenten een juiste prioritering te maken welke wijken er verduurzaamd moeten gaan worden, hoe dit het beste gedaan kan worden en wanneer. We organiseren avonden om inwoners en woningeigenaren te informeren over het aardgasvrij maken van de woning. Als energieloket spelen we een cruciale rol in het beantwoorden van de volgende vragen: Welke technische maatregelen zijn interessant? Wat kost dat? Wat zijn de voor- en nadelen? Hoe gaan we dat financieren? Zijn er nog subsidies?


Concreet betekent dit voor jou dat je zelf projecten van A tot Z gaat begeleiden en bezig met allerhande dagelijks projectmanagement (communicatie, stakeholdersmanagement, operationeel overleg, planning, budget, etc). In detail:

  • Projectplanning: je zorgt ervoor dat onze projecten van A tot Z netjes en volgens planning verlopen. Je bent met verschillende projecten tegelijk bezig en het is belangrijk dat je het overzicht behoudt.
  • Stakeholder management: je bent het eerste aanspreekpunt binnen de projecten voor vragen vanuit gemeenten, installateurs & overige stakeholders. Je onderhoudt wekelijks contact met de gemeenten.
  • Activatie: je informeert en verleidt woningeigenaren aan de slag te gaan. Je verzorgt presentaties op bewonersavonden in verschillende gemeenten over duurzaamheid en duurzame maatregelen. 
  • Interne communicatie: intern zorg je ervoor dat de klantenservice goed op de hoogte is van alle projecten en werk je samen met onze marketeer om onze projecten te promoten onder inwoners.
  • Je bent voor ons succesvol als:
    • Je de projecten operationeel soepel laat verlopen. De verduurzamingsmarkt is volop in beweging. Dat betekent continue evalueren, bijsturen en uitvoeren. Je denkt oplossingsgericht en bent iemand die doorlopend nadenkt over hoe we onze projecten kunnen verberen. 
    • Je gedijt in een omgeving waar veel autonomie en verantwoordelijkheid wordt gegeven en bent zelf in staat uit te zoomen om het grotere plaatje te bewaken.
    • Wij kunnen op je bouwen, ook buiten de normale kantooruren. We verwachten een hands-on mentaliteit, je bent gemotiveerd het verschil te maken en je kunt op een podium een aanstekelijk en enthousiasmerend verhaal vertellen.


Wat bieden wij je?

  • Een uitdagende baan bij een jonge, snelgroeiende en ambitieuze startup.
  • Eigen verantwoordelijkheden en de vrijheid om initiatieven zelf op te zetten.
  • Op dit moment werken we voornamelijk vanuit huis i.v.m. covid-19, maar we hebben een mooi kantoor in hartje Amsterdam.
  • Een leuk, hecht en jong team met veel ondernemerschap ervaring.
  • Een marktconform salaris, €2.750 - €3.750 afhankelijk van werkervaring en vaardigheden.
  • Focus op persoonlijke ontwikkeling d.m.v. 1-1's en persoonlijk ontwikkelbudget.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur.
  • Een laptop.
  • Pensioenregeling.
  • Straks weer uitmuntende bonenkoffie en dagelijkse lunch met het hele kantoor. En borrels op vrijdagmiddag, plus allerhande teamactiviteiten. Voor nu een maandelijkse thuiswerkvergoeding.

Requirements

Wat wij verwachten van jou?

  • Je bent de Nederlandse taal machtig. We vragen minstens C1 (Advanced) niveau.
  • Afgeronde HBO of WO opleiding.
  • Je hebt minstens 1 jaar werkervaring als projectmanager en/of PMO.
  • Ervaring met werken met gemeenten is een pré.
  • Ervaring met Aardgasvrije wijken en de Energietransitie is een pré.
  • Vanzelfsprekend vind jij duurzaamheid een belangrijk onderwerp. Los van dat je duurzaamheid belangrijk vindt, heb je ook interesse in de techniek.
  • Je bent het type dat graag aan de slag gaat (een echte doener), met een positieve instelling en uitstraling.
  • Je beschikt over organisatietalent en bent handig met tekstverwerking en het opstellen van overzichten.
  • Je kan daarom complexe situaties structureren, leven met strakke deadlines en goed omgaan met verandering.
  • Je bent analytisch, je ziet namelijk snel samenhang tussen verschillende systemen en hoe bepaalde processen versneld en geautomatiseerd kunnen worden.
  • Je bent bereid om af en toe in de avonduren en/of weekenden te werken, wanneer dit nodig is.
  • Je kunt op een podium een aanstekelijk en enthousiasmerend verhaal vertellen.
  • Je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur in de week. 


Wie zijn wij?

In 2015 zijn we Regionaal Energieloket gestart en inmiddels zijn we het grootste onafhankelijke online platform rondom duurzaam wonen. Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van zo’n 60 gemeenten in Nederland (~4 miljoen inwoners). In 2019 is het Klimaatakkoord ondertekend. Een van de onderdelen in het Klimaatakkoord is het verduurzamen en aardgasvrij maken van woningen en wijken. In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we, in opdracht van gemeenten, woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. Om de woningen daadwerkelijk te verduurzamen werken we samen met een landelijk netwerk van ruim 350 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie-oplossingen en warmtepompen. De afgelopen jaren hebben we duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning.


Bedrijfscultuur

We zijn een open organisatie en streven naar een diverse organisatie qua o.a. leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur en culturele achtergrond. We nodigen iedereen (die enthousiast is over deze vacature en ons bedrijf) van harte uit om te reageren. Als team zijn we zeer ambitieus, maar nemen we onszelf niet te serieus. Aangezien je een groot deel van je leven doorbrengt met collega's, geloven we dat je dan maar beter kunt zorgen dat het dan ook leuk is. Daarom besteden we veel tijd aan de bedrijfscultuur. De mening van ieder teamlid doet ertoe. Een sterke feedback cultuur vinden we belangrijk en moedigen we aan. Je hebt de vrijheid om eigen initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te pakken. Het team is inmiddels uitgegroeid naar meer dan 35 mannen en vrouwen en we groeien stevig door.


Sollicitatieproces

  1. Korte telefonische kennismaking met Julie.
  2. Eerste gesprek online over werkervaring en CV, korte cases en persoonlijke vragen.
  3. Tweede gesprek online over competenties en vaardigheden aan de hand van vragen en cases.
  4. Een online capaciteitentest.
  5. Referentie check bij vorige werkgevers.
  6. Derde gesprek, waar mogelijk fysiek over jou als persoon.
  7. Aanbod & start van de onboarding!

Je spreekt in het proces veel verschillende mensen uit ons team, zodat wij een gezamenlijk besluit kunnen nemen en jij al veel van je mogelijke collega's hebt leren kennen.

Geïnteresseerd?

Denk jij, na het lezen van deze vacature, dat jij voldoet aan het hierboven omschreven profiel? Dan is het nu aan jou. Jij hebt de mogelijkheid om ons te overtuigen van jouw kunnen. Dit doe je door, samen met je CV, een kort maar krachtige motivatiebrief in te sturen wanneer je solliciteert.



Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket. Neem dan contact op met Julie Brakenhoff (Recruiter), via julie.brakenhoff@regionaalenergieloket.nl.


Recruiter?

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature door een recruiter wordt niet op prijs gesteld.