Skip to content

Recruitment / People & culture manager

Nederland, Noord-Holland, Amsterdam

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Recruitment & People en Culture manager bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is om toptalent aan ons te binden en van onze organisatie de beste werkgever van Nederland te maken.


Waarom solliciteren?

  1. Unieke kans om onderdeel te zijn de groei van van een duurzame scaleup in Amsterdam. Op people & culture gebied staat er al best wat op het gebied van recruitmentprocessen, onboarding en performance management, maar nog veel meer dingen staan (nog) niet/onvoldoende. Als jij energie krijgt van het opbouwen van een volwassen people en culture team en het implementeren van goede processen dan is dit je kans.
  2. We hebben de ambitie om de beste werkgever van Nederland te worden. En daarin zijn we serieus. Je hoeft bij ons geen management team te overtuigen van nut en noodzaak van een goed people en culture beleid. We've got your back.


Herken jij jezelf hierin?

Idealiter heb je people & culture ervaring bij een scaleup en heb je verschillende groeifases van een onderneming eerder meegemaakt. Want een organisatie van 50FTE vraagt iets anders dan een organisatie van 100FTE. Je (her)kent de verschillen en je handelt daarnaar. Het opzetten en verbeteren van strakke processen zoals recruitment en onboarding of het uitbouwen van ons employer brand? Voor jou geen probleem; je handen jeuken. Je volgt doorlopend de laatste ontwikkelingen op people en culture gebied via blogs, podcasts en boeken. Je eigen visie op modern werkgeverschap kun je goed overbrengen. Handig omgaan met diverse HR-tools is geen probleem voor je. Extra bonuspunten als je ervaring hebt met het vergroten van de diversiteit en inclusiviteit van het team (zie ook het kopje diversiteit hieronder). 


Enkele concrete zaken waar je mee aan de slag gaat in 2022

  1. Je wordt verantwoordelijk voor het recruiten van nieuwe teamleden. Uiteraard gaat een goed employer brand (zie #1) je hierbij helpen maar het laden van een employer brand kost tijd. In de tussentijd tover jij de beste kandidaten in de pijplijn. Je bent zelf handig met sourcen maar je coördineert ook werving en selectiebureaus waar we mee samenwerken. Samenwerkingen aangaan met hogescholen en universiteiten, creatieve wervingscampagnes opzetten: hoe je het doet is aan jou!
  2. Je werkt aan ons employer brand. Want laten we eerlijk zijn, daar is nog een hoop te winnen. De afgelopen maanden hebben we een eerste basis gelegd voor een rebranding van ons employer brand. Maar dit moet natuurlijk nog verder uitgewerkt en geïmplementeerd worden.
  3. Je wordt verantwoordelijk voor onze onboarding processen en je zorgt ervoor dat onze kernwaarden sterk tot uiting komen in al onze people processen.


Je zorgt zelf voor het inplannen van de bovenstaande werkzaamheden in je werkweek. Zo kun je 's ochtends werken aan de nieuwe campagne voor het boosten van ons employer brand en in de middag enkele belletjes voeren met mogelijke kandidaten. Qua persoonlijkheid heb je een prettige balans tussen resultaatgerichtheid (een van onze kernwaarden is 'gewoon fixen') en mensgerichtheid. Je straalt warmte en vertrouwen uit. Mensen praten graag met je. En last but zeker not least: je herkent jezelf volledig in onze kernwaarden: open & eerlijk, gewoon fiksen, positieve energie, leren & reflecteren, samen sterk.

De mensen waar je mee samenwerkt zijn in deze rol zeer divers. Je staat namelijk middenin het bedrijf. Op dagdagelijkse basis werk je samen met Naomi (per ~begin juli terug van zwangerschapsverlof). Samen zijn jullie verantwoordelijk voor people & culture. Totdat Naomi terug is van zwangerschapsverlof is Paul (mt) een groot deel van zijn tijd bezig met people & culture zaken. In het begin zul je daarom veel met hem sparren. Mirka helpt vanuit HR Admin met het opstellen van contracten en dergelijke. Qua onderlinge verdeling van taken: Naomi zal het grootste deel van de interne People & Culture zaken oppakken (talent management en persoonlijke ontwikkeling, performance management, beloning, verzuimbegeleiding, vertrouwenspersoon, etc.). Deze vacature is - zoals je hierboven kunt lezen - primair extern gericht op recruitment, employer branding en en een stukje intern (on- en offboarding). Maar uiteraard sparren jullie gezamenlijk over alle zaken rondom people & culture want hé, de wereld is niet zwart/wit.

Doorgroeimogelijkheden

We zijn in 2021 flink gegroeid waardoor er steeds meer mogelijkheden komen om extra verantwoordelijkheden te krijgen of mee te helpen met het verder uitbouwen van de organisatie. De organisatie is volop in ontwikkeling met allerhande (door)groeimogelijkheden als gevolg.


Diversiteit

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees onze visie op diversiteit hier.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.


Wat bieden wij je?

  • Al onze arbeidsvoorwaarden zijn voor iedereen gelijk. Alleen het salaris verschilt per rol. Onbeperkte vakantiedagen, persoonlijk ontwikkel- en vitaliteitsbudget, nieuwe MacBook, duurzame pensioenregeling? Check! Kijk voor een compleet overzicht van onze arbeidsvoorwaarden op onze algemene vacature pagina.
  • Salarisrange € 3.000-€4.000 bruto o.b.v. 40 uur + 8% vakantiegeld. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. We hebben twee gesprekken waarvan het tweede gesprek een uitgebreider assessment is van ongeveer een dagdeel. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Geen enkel probleem, neem dan contact op via werkenbij@regionaalenergieloket.nl. Twijfel je over de geschiktheid van de rol, mag je natuurlijk ook even bellen met Marieke op 06 21 36 75 63!



Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of